Co ludzie powiedzą.

 

Na pewno dobrze znacie to sformułowanie i wiele razy je słyszeliście 🙂
Odwieczny problem, przerażenie, temat do przemyśleń- a co o tej mojej przemianie, o tym moim zajęciu, o mnie- powiedzą ludzi?
Jak na to zareagują?
Czy mocno będą mnie krytykować?

Tak bardzo boimy się krytyki, tak bardzo boimy się, że ktoś powie o nas coś złego, co nas zdenerwuje, wyprowadzi z równowagi, doprowadzi do smutku, a może i płaczu.

Life-of-Pix-free-stock-photos-beach-sand-wave-mikewilson

Dlaczego tak się dzieje?

Myślę, że problem tkwi w tym, iż bardzo lubimy krytykować innych, bardzo lubimy innych ludzi oceniać.
Pewnie dzięki temu czujemy się lepiej, bo skoro ktoś „tak głupio” (wg nas) robi, tzn. że my postępujemy lepiej. Taka więc krytyka innych ludzi, ich wyglądu czy postępowania wprowadza nas (o zgrozo!) w dobry nastrój. Jak więc nie szukać błędów u innych i nie powiedzieć co o nich myślimy, skoro dzięki temu możemy poczuć się lepiej?

O ludziach, którzy uwielbiają oceniać czy krytykować innych możemy powiedzieć, że są plotkarzami, bo w końcu plotkują o innych. Przyszywają im łatki.

Life-of-Pix-free-stock-photos-blue-seat-twins-assistedliving

Mówi się, że w każdej plotce jest „ziarenko prawdy” ale nie wiem czy to do końca tak jest, a jeśli już tak się przydarzy, to zapytałabym jakiego rozmiaru jest to ziarenko w stosunku do całej „wysnutej z palca” wypowiedzi.
Nasuwa mi się tu pewna bajka, Dodam, że uwielbiałam moim dzieciom czytać bajki, bo sama też przy tym dobrze się bawiłam i właśnie wtedy gdy moje dzieci były małe poznałam wiele nowych bajek.
Ta bajka ma tytuł „Pewna wiadomość”  , a napisał ją Hans Christian Andersen. Myślę, że ją znacie, a jeśli nie, to POLECAM TUTAJ. Mnie i moim dzieciom przypadła ona do gustu 🙂  Bardzo trafnie tam jest ujęty temat, który teraz poruszam.

Life-of-Pix-free-stock-photos-owl-bird-nature-head-photostockeditor

Jeśli więc zdajemy sobie sprawę, jaki rozmiar mogą przybrać gdzieś niby na wiatr rzucone krzywdzące kogoś słowa, to i wiemy jak takie słowa mogą skrzywdzić nas samych.

I pewnie właśnie dlatego tak bardzo się boimy, gdy robimy coś, co nie jest szablonowe, gdy zakładamy na siebie coś co nam się podoba, a niekoniecznie wszystkim wokół. Wtedy przychodzi do głowy ta myśl ” A co ludzie powiedzą?”.

Ale jak zawsze są dwie strony medalu.
Pierwsza więc strona tego medalu, to strach czy gdy zrobimy coś „dziwnego”, coś co nie mieści się w zwykłych prostych ramach, to czy nie spowoduje to lawiny krytyki?
Krytyki, która nas dotknie?

Life-of-Pix-free-stock-photos-colors-mix-girl-macnicolae

A druga strona- zarazem bardzo pozytywna tego jest taka: Jesteś indywidualistą, jesteś jedyny w swoim rodzaju. I właśnie z tego powodu rób dokładnie to co Ty chcesz robić, a nie to co narzucają Ci inni.

Jak więc możesz patrzeć na to co powiedzą inni? W końcu, to Ty decydujesz o swoim życiu i Ty robisz ze swoim życiem, to co chcesz.

CHYBA, ŻE WOLISZ ODDAĆ SWOJE ŻYCIE INNYM, ZAZWYCZAJ OBCYM DLA CIEBIE LUDZIOM I CZĘSTO NIC DLA CIEBIE NIE ZNACZĄCYM, „NA POŻERKĘ”.

 

 

JEŚLI ZOSTANIESZ ZE MNĄ, TO POSTARAM SIĘ POMÓC CI WE WSZYSTKIM I ODPOWIEM NA WIELE TWOICH PYTAŃ.

Czytaj następne moje wpisy, ale też przeczytaj to, co napisałam do tej pory na tym blogu, bo tam też znajdziesz wiele odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.


Jeśli ten wpis Ci się spodobał to:

 

