10 sposobów jak rozpocząć szczęśliwie dzień.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

KOCHAM ŚMIECH I RADOŚĆ.

1. Od razu po przebudzeniu uśmiechnij się sam(a) do siebie. A nawet postaraj się uśmiechać przez kilkadziesiąt sekund.

2. Przeciągnij się kilkakrotnie na łóżku, ziewnij sobie i poleż tak przez chwilę (najlepiej przez kilka minut) BEZMYŚLNIE.

3. Weź kilka głębokich wdechów.

4. Przypomnij sobie coś miłego co spotkało Cię w ostatnim czasie albo wcześniej.

Może to będzie jakieś super wydarzenie, które przyniosło Ci radość?
Może coś co udało Ci się zrobić, a o czym marzyłaś(eś) od dawna?
Może przychodzi Ci na myśl jakaś osoba, dzięki której poczułaś(eś) się      naprawdę dobrze?

5. Pomyśl za co jesteś wdzięczna(y). Niech to będzie cokolwiek.

Może za to, że masz ładne oczy, dzięki którym widzisz jaki piękny jest świat?
Może za to, że dobrze spałaś(eś)?
Albo za to, że udało Ci się coś ważnego zrobić?
Albo za to, że masz komputer, dzięki czemu zdobywasz ważne dla Ciebie informacje?
A może za to, że wczoraj rozmawiałaś(eś) z miłą osobą?
Albo za to, że ktoś Ciebie wysłuchał?
Albo za to, ze jest przy Tobie jakaś osoba, która Cię kocha i którą Ty możesz też kochać.

Gdy się nad tym trochę zastanowisz, to wdzięczna(y) możesz być dosłownie za wszystko.

6. Zastanów się co lubisz szczególnie jeść. Co zjadł(a)byś na śniadanie.

Niech to będzie prosta rzecz ale   zarazem taka, na którą masz szczególną ochotę.

7. Włącz piosenkę, która nasuwa Ci dobre wspomnienia albo którą bardzo lubisz.

Listę utworów, które uwielbiasz możesz mieć w szufladzie przy łóżku. Zanuć taki utwór albo włącz go na kompie.

8. Weź do ręki zdjęcie przypominające Ci coś, co naprawdę było przyjemne.

A nawet przez chwilę zamknij oczy i wyobraź sobie to wydarzenie i  siebie w nim uczestniczącą. Poczuj się tak, jakbyś właśnie w tej chwili tam była.

9. Jeśli po przebudzeniu masz w pamięci jakąś sytuację, która Cię wyprowadziła z równowagi, to skup  się przez chwilę na niej: zamknij oczy i spróbuj sobie wyobrazić jak to wszystko mogłoby wyglądać odwrotnie.

Inaczej mówiąc: zamknij oczy i wyobraź sobie to samo wydarzenie ale w ten sposób, w jaki sprawiłoby Ci ono przyjemność, a nie smutek czy złość, czyli zobacz w wyobraźni siebie uczestniczącą(ego) w tym wydarzeniu, ale z pogodną twarzą. Bądź w swoim wyobrażeniu (w  wyobrażeniu swojej postaci) swobodna i zadowolona.

Powiedzmy, że np. ktoś powiedział Ci coś przykrego, to teraz poczuj i „zobacz” w swojej wyobraźni, jak ta sama osoba mówi coś dobrego i miłego

To spowoduje, że owo wydarzenie stanie się dla Ciebie normalne, a może nawet całkiem przyjemne.

10. Powidz pierwszej napotkanej osobie coś miłego. Coś takiego co chciał(a)byś sam(a) usłyszeć.

Możesz oczywiście obdarować dobrym słowem, a może i uśmiechem więcej osób. Im więcej, tym sam(a) będziesz czuła(a) się lepiej

 

JEŚLI ZOSTANIESZ ZE MNĄ, TO POSTARAM SIĘ POMÓC CI WE WSZYSTKIM I ODPOWIEM NA WIELE TWOICH PYTAŃ.

Czytaj następne moje wpisy, ale też przeczytaj to, co napisałam do tej pory na tym blogu, bo tam też znajdziesz wiele odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.


Jeśli ten wpis Ci się spodobał to:

 

Advertisements